“Depresi” Isteri mati – Bunuh 3 anak, kemudian gantung diri

Posted on

SUNGAI PETANI : Seseorang lelaki disyaki alami tekanan perasaan selepas kematian isteri awal bln ini, nekad membunuh tiga anaknya yang masih tetap kecil sebelumnya menggantung sendiri, tengah hari tadi.

Peristiwa disedari ahli keluarga mangsa selepas menjumpai mayat empat beranak itu kurang lebih jam 1 tengah hari tadi.

Berdasar pada maklumat, mayat lelaki berumur lingkungan 50-an itu didapati bergantung di didalam bilik paling utama di tingkat atas premis, pada saat mayat tiga anaknya berumur pada empat sampai lapan th. didapati diatas katil di bilik sama.

Sepasukan polis yang terima maklumat tentang peristiwa itu bergegas ke tempat untuk siasatan lanjut.

Sumber polis saat didapati berkata, pihaknya yakin lelaki sehubungan peluang besar membunuh tiga anaknya itu sebelumnya membunuh diri.

Berkenaan itu, kerisauan seseorang nenek selepas tiga cucunya tidak turun dari tingkat atas tempat tinggal untuk bersarapan, membongkar nasib tiga beradik itu yang maut dibunuh bapa kandung mereka.

S Punita, 60, individu awal menjumpai tiga beradik berumur pada lima sampai lapan th. itu terbaring tidak bernyawa diatas katil serta tilam di bilik tidur tingkat atas tempat tinggal mereka di Perdana Heights, disini.

Mayat bapa mereka, 49, juga didapati dalam kondisi bergantung didalam bilik sama kurang lebih jam 1. 30 tengah hari.

Punita saat didapati berkata, kurang lebih jam 5 pagi semalam dia ada terdengar salah seseorang cucunya menangis dari dalam bilik di tingkat atas, sebelumnya menantunya itu turun ke tingkat bawah.

” Aku bertanya mengapa cucu aku menangis, namun dia (menantu) kata mereka tengah tidur serta mungkin saja meracau…. selepas itu dia naik awal mulanya ke atas serta aku tidak dengar apa-apa sekali lagi.

” Umumnya jam 11 pagi tiga cucu aku itu juga akan turun makan dan minum, namun pagi tadi mereka tidak turun untuk sarapan…. aku cuba panggil sekian kali namun tidak ada jawapan, sebelumnya naik ke bilik untuk menyiasat.

” Sebagus buka pintu aku terperanjat terlihat menantu bergantung serta tiga cucu baring jenis umum dalam kondisi berselimut atas katil…. aku tidak berani kejut mereka lantas lari turun serta selekasnya menelefon 999 untuk maklum pada polis, ” tuturnya.

Punita berkata, sekian hari kebelakangan inilah menyedari menantunya demikian resah, mungkin saja sangat sedih dengan kematian isterinya awal bln. ini terkecuali hadapi problem kewangan.

” Aku sedih dengan peristiwa ini serta tidak menganggap tiga cucu serta menantu ikut mati selepas 20 hari anak wanita aku (ibu tiga kanak-kanak itu) wafat dunia, ” tuturnya.

Disamping itu, Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Saifi Abd Hamid, saat dihubungi mengesahkan peristiwa itu.

Beliau berkata, siasatan awal merasakan bapa pada tiga kanak-kanak itu itu memiliki problem hutang, tetapi siasatan lanjut masih tetap digerakkan.

” Semuanya mayat dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) untuk bedah siasat untuk ketahui punca kematian. Hingga saat ini kes diklasifikasikan jadi mati mengejut serta tidak memiliki unsur jenayah, ” tuturnya. sumber – bharian.com.my

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *