Mari Sokongan !! Mohd Najib Turano Sukan Asia 2018 Jakarta

Posted on

KEJAYAAN kekal dalam Program Podium membakar semangat atlet para, Mohd Najib Turano untuk mengintai pingat emas acara lumba basikal kejar-mengejar 4 km. C4 (kecacatan kaki) di Sukan Asia 2018 Jakarta.

Najib yang senang dan bersukur jika memperoleh tahu namanya masih tetap kekal dalam Program Podium berkata dia juga saat ini tengah giat buat persiapan rapi untuk mengikuti acara pecut berpasukan di Sukan Asia itu kelak.

Pelumba datang dari Banting dan berumur 30 th. itu akan mengikuti dua acara beda – ujian masa lebuh raya dan dan 1km individu lelaki – di temasya paling besar benua ini.

“Sebenarnya banyak yang butuh diperbaiki bila mahu menang emas acara individu di Sukan Asia kerana saingan sengit pastinya akan datang dari China yang sempat jadi kuasa besar sukan berbasikal para Asia dan dunia.

“Justeru, tujuan paling utama aku saat ini yaitu untuk menang emas atau perak acara kejar menguber 4km selepas mencapai gangsa di Sukan Asia Incheon, Korea Selatan 2014, ” tuturnya saat dihubungi disini, hari ini.

Bagaimanapun, Najib berkata ketentuan muktamad tentang bilangan sebenar acara akan dibarenginya cuma juga akan ditetapkan berdasar pada prestasinya th. depan.

Nama Najib mula melalui di bibir peminat lumba basikal negara selepas berjaya mencapai empat emas, semasing dua dalam acara berbasikal lebuh raya dan track Sukan SEA Kuala Lumpur 2017, gus membolehkannya membawa pulang RM50, 000 dari pada Skim Hadiah Kemenangan Sukan (SHAKAM) Majlis Sukan Negara, para waktu terakhir.

Sebelumnya ini, Pengarah Program Podium, Tim Newenhem menginformasikan 146 atlet normal dan para dari pada 22 sukan termasuk juga 26 muka baru tersenarai dibawah program elit itu mulai Januari 2018 jadi persiapan awal hadapi Sukan Asia dan Sukan Komanwel th. depan.

Terkecuali Najib, tiga atlet basikal beda ikut tersenarai dalam Program Podium adalah Aiman Asyaf Ahmad Bajuri (tandem) dan Mohd Khairul Azwan (tandem/visual) dan Afiq Afiffy Rizan (pecut lelaki/1km dan 4km).

Seramai 13 atlet dari sukan terjun, gimnastik memiliki irama, karate, silat, bowling, angkat berat, memanah para, berolahraga para, powerlifting dan renang para digugurkan dari pada Program Podium kerana tidak berhasil menyerlah dan tidak menjangkau persyaratan diputuskan ISN.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *