Niat Mulia Bantu Warga Emas Bertukar Tragedi “Semoga Lekas Membaik”

Posted on

” Bantu Warga Emas Bertukar Tragedi “ Dua beranak yang cedera melecur karena disambar api saat menolong seseorang warga emas di satu madrasah di Sungai Bakap, Pulau Pinang bln. lantas merayu pertolongan orang ramai untuk menampung kos rawatan mereka.

Shahrin Muhamad, 68, serta anak perempuannya, Nurul Zulaikha, 18, yang penghuni di Madrasah Al Irshad Ashraf Al Watanih melecur pada muka, tangan serta kaki saat menolong warga emas yang penghuni madrasah yang sama.
Mereka saat ini terlantar di Hospital Pulau Pinang mulai sejak dikejarkan ke hospital pada hari peristiwa, 30 Oktober kemarin.

Sharin saat berkongsi detik peristiwa itu berkata, dia awal mulanya punya niat mahu menolong mengecek tong gas di madrasah itu selepas warga emas itu yang memohon tolongnya memberitahukan bahawa ada bau gas yang kuat.

Imbuhnya sekali lagi, dia bersama anak perempuannya kemudia mengecek dapur pondok sehubungan sebelumnya melakukan tindakan melepaskan hos gas untuk menyingkirkan bau gas itu.
” Aku lalu cuba menuai api dapur serta dengan mendadak api ikut menyala serta menyambar aku dan anak kurang lebih dalam masa seminit sebelumnya ia padam dengan sendiri.

” Mujurlah api tidak merebak ke lokasi beda serta cuma merebak kurang lebih tiga mtr. di lokasi dapur itu, ” tuturnya sekali lagi.
Sharin, isteri serta anaknya itu yang sebelumnya ini tinggal di Kuala Lumpur berhijrah ke Pulau Pinang pada Disember lantas untuk memulakan kehidupan baru terkecuali mahu pelajari pengetahuan agama di madrasah sehubungan.

Bapa pada enam orang anak ini saat ini membutuhkan pertolongan untuk membiayai kos perubatan serta pembedahan mereka di Hospital Pulau Pinang. Pada saat anak perempuannya baru sahaja usai melakukan pembedahan menampal kulit yang melecur semalam.
” Madrasah sehubungan juga membutuhkan peruntukan untuk kerja pembaikan yang bisa penuhi segi keselamatan, ” tuturnya.

Sumber : BH On-line

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *